fbpx

Általános szerződési feltételek

This Agreement was last modified on 18 February 2016.

Általános szerződési feltételek

Figyelem! Internetoldalunk használatával Ön a következő feltételeket magára nézve kötelezőnek fogadjael. A kellhet.hu internetes portálon szereplő termékek a kellhet.hu internetes portálon üzemelő webáruházban vásárolhatóak meg az alábbi Vásárlási Feltételek szerint. A jelen Feltételek tartalmazzák a ROPAX s.r.o (továbbiakban: Eladó) webáruházában, azaz a kellhet.hu portálon az Eladó által forgalomba hozott termékeket megrendelők, illetve az alábbiak szerint megvásárolni kívánók Eladóval szemben érvényesíthető jogait, illetve az Eladó korlátozott kötelezettségeit és felelősségét. A Vevő a kellhet.hu portálon a képernyőn a vásárláskor megjelenő megrendelőlap kitöltésével és elküldésével egyidejűleg elfogadja és magára kötelezőnek ismeri el jelen webáruházon keresztüli Vásárlási Feltételeket. Az Eladó fenntartja a jogot magának arra, hogy jelen Feltételeket bármikor, a Vevőnek küldött előzetes értesítés nélkül, módosítsa.

A Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai:

Cégnév: ROPAX s.r.o.
Székhely: Jantárová 1869/15, 929 01 Dunaszerdahely
Levelezési cím: Nagyszarva 164,930 30 Nagyszarva
IČO (Nyilvántartási szám): 51998084
DIČ (Adószám): 2120861050

Ügyfélszolgálat adatai:

Cím: Nagyszarva 164, 930 30 Nagyszarva
Telefon: +36 30 414 6954
Email: info@kellhet.hu
Nyitva tartás: 9:00 – 17:00


Szerződés létrejötte:

A Vevő tudomásul veszi, hogy a kellhet.hu portálon végrehajtott megrendelést követően Eladó munkatársa általi visszaigazolás következményeként a megrendelt termékre közötte és az Eladó között adás-vételi ill. szállítási szerződés jön létre. A megrendelés leadásakor a kellhet.hu portál által generált automatikus email üzenet nem minősül visszaigazolásnak, az kizárólag a megrendelés sikeres rögzítését és Eladó felé történt továbbítását nyugtázza. A szóban forgó szerződés magyar nyelvű.

Amennyiben az Eladó minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os árra, akkor az Eladó nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vevő elállhat vásárlási szándékától. A megrendelést az Eladó weboldalán keresztül nem kötött regisztrációhoz, viszont csak abban az esetben elfogadható, ha a Vevő a megrendeléshez szükséges valamennyi adatot maradéktalanul kitölti. Az Eladó a Vevő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

A Vevő a megrendelés leadásával kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el. Eladó a Vevő vételi ajánlatának (megrendelésének) megérkezését követően köteles a Vevő részére a vásárlást elektronikus úton (e-mailben) visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül a Vevő részére nem érkezik meg, akkor az Eladó ajánlati kötöttsége, illetve a Vevő bárminemű kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik. Az ROPAX s.r.o. fenntartja magának a jogot arra vonatkozóan, hogy az akciós termékkínálatot – előzetes bejelentés nélkül – megváltoztassa, az egyes termékek elérhetőségét korlátozza, ill. a meghirdetett akciók kezdési és befejezési időpontját módosítsa. A fenti esetleges változtatásokért az áruház jogi felelősséget nem vállal.
A jelen feltételek elfogadásával a Vásárló tudomásul veszi, hogy a vásárlás fizetési kötelezettséget von maga után.


Árak, fizetési mód:

A kellhet.hu portálon a termékek az általános forgalmi adót tartalmazó bruttó vételárai vannak feltüntetve. A ROPAX s.r.o. bármikor, előzetes értesítés nélkül módosíthatja a jelen oldalakon található anyagokat vagy a bennük feltüntetett termékeket és árakat. Készleten nem lévő termék esetén a feltüntetett árak és szállítási idők tájékoztató jellegűek, minden esetben függenek az aktuális beszerzési lehetőségektől is. Az árváltoztatás jogát fenntartjuk. Az oldalon lévő esetleges hibákért felelősséget nem vállalunk. Eltérés esetén a gyártó által megadott paraméterek érvényesek. Az árlistákban előforduló esetleges hibákért szíves megértésüket kérjük!

A vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett bruttó ár, amely tartalmazza az ÁFÁ-t is. A feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek, azok alapján a kellhet.hu webáruház ajánlati kötöttsége nem áll be. Amennyiben Ön megküldte részünkre a megrendelést, ajánlati kötöttsége beáll, majd miután Cégünktől megkapta a visszaigazolást a rendelés sikerességéről, úgy a szerződés létrejöttnek tekintendő, ez írásba foglalt szerződésnek minősül. A ROPAX s.r.o. nem felelős az árazási vagy egyéb hibákért, és fenntartja a jogot a félreértésen alapuló megrendelések törlésére. A kellhet.hu portálon a Vevő választja ki a termék szállítási módját.

A termék szállítása kérhető egyéni szállítási címre utánvétellel illetve előre utalással. A termék kiszállításának költsége a portálon megjelenik. A termékek árának kifizetési módját a Vevő a portálon történő vásárlás során választja ki. A Vevő kötelessége a vételár választott fizetési mód szerinti megfizetése. A választott fizetési módtól a Vevő csak az Eladó előzetes hozzájárulásával térhet el. Amennyiben a kiszállított termék vételárát a Vevő nem tudja megfizetni, vagy az áru az Eladónak fel nem róható okból nem adható át, a Vevő köteles az Eladónak az áru rendelkezésre állításával és a kiszállításával kapcsolatos költségeit megfizetni.


Szállítási és fizetési információk

A kellhet.hu portálon megtalálható termékek szállítási határideje: raktárkészleten lévő termékek esetén a rendelés visszaigazolása során kap a Megrendelő további információt, egyéb, készleten nem lévő termékek esetén a pontos szállítási határidő változó. Az Eladó vállalja, hogy a megrendelt terméket a vállalt szállítási határidőn belül átadja, vagy kiszállítja a Vevő részére. A termékre vonatkozó kárfelelősség és kockázat a Vevőre akkor száll át, amikor Vevő a kellhet.hu portálon megrendelt terméket átvette.
Az Eladó a szerződés teljesítésekor, azaz a termék Vevő általi átvételekor adja át a Vevő részére a részletes számlát. A Vevő tudomásul veszi, hogy a kiszállított csomag esetén a külső futárszolgálat szállítójának azonnal jeleznie kell az esetleges sérülést, és helyben jegyzőkönyvet felvetetni.


Fizetési módok:

  1. Utánvétel – Ebben az esetben a  futárszolgálat kézbesítőjének vagy az eladó megbízott futárának fizet készpénzben a csomag átvételekor.
  2. Banki átutalás – Ebben az esetben egy automatikus e-mail érkezik rendszerünkből, melyben minden információt megtalál az utaláshoz.

Kiszállítás, személyes átvétel

A termékek kiszállítását a szolgáltató a vásárlóval egyeztetett időpontban végzi.
A vásárló köteles a kiszállítás (vagy személyes átvétel) időpontjában a csomag sértetlenségét ellenőrizni. Sérült csomagolás esetén a hibát a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni.
A megrendelt termékeket a GLS,DPD vagy Pannon XP.(továbbá csak „futárszolgálat”) kézbesíti az Ön által megadott szállítási címre 5 munkanapon belül.

A termékek és a kiszállítással kapcsolatos információk (Címzett neve, címe, telefonszáma, email címe) átadásra kerülnek a futárszolgálat  felé a rendelést követő munkanapon, amelyről email-ben és sms-ben értesítőt küld Önnek a futárszolgálat. A kiszállítasi díjak a kosár menüpontban vannak feltüntetve.


Elállás joga

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

Felhasználó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését vagy a visszaküldés során keletkezett kár megtérítését.

Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta.

Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére, beleértve a szállítási díjat is.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.

Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.

Felhasználónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül. Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

A Szolgáltató nem köteles a Felhasználó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállításimód választásából adódik. Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.

A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el. Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

Az elállási jog nem illeti meg a visszaküldött csomagban nem mellékelt kitöltött elállási nyilatkozat vagy a helytelenül kitöltött dokumentum.

Szerződéstől való elállásra irányuló igényét kizárólag az erre biztosított online felületen fogadjuk el. Szóbeli, e-mail vagy telefonos bejelentést nem fogadunk el semmilyen körülmény között!

 


Jótállás, szavatosság

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?

Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 3 napon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Mit kell tennem a termékkel ha az hibás vagy szeretném érvényesíteni a Jótállás és Kellékszavatosság jogát?

A terméket a fogyasztónak/vállalkozásnak kell vissza küldenie a szolgáltatónak. A termék átvételéről a fogyasztót értesítjük, és csak ekkor lép érvénybe a jótállás vagy a kellékszavatosság. A termékhez csatolni kell a rendelési számot, és a visszaküldés okát. A dokumentum nemmegküldése estén a szolgáltató nem regisztrálja a jótállás vagy a kellékszavatosság érvényesítését.
Amennyiben a hibás darabot nem küldik vissza, nem áll módunkban alkatrészt vagy más egyéb garanciára vonatkozó cikket megküldeni!

Garanciális ügyintézésére irányuló igényét kizárólag az erre biztosított online felületen fogadjuk el. Szóbeli, telefonos és e-mail bejelentést nem fogadunk el semmilyen körülmény között!

Speciális szavatosságok:

Láncok és lánckerekek esetén csak szettben történő vásárlás és csere esetén érvényesíthető a jótállás.

Fékbetétek és féktárcsák esetén amennyiben nem egyszerre kerülnek cserélésre, félrekopás vagy extrém gyors kopás is előfordulhat, ezért felelősséget nem tudunk vállalni!

Kopó alkatrészek:
Az alábbi általunk forgalmazott termékek a kopó alkatrészek körébe tartoznak, így azok kopása, elhasználódása természetesen nem gyártási hiba, hanem a termék rendeltetése:
fékbetétek, féktárcsák, gyújtógyertyák, csapágyak, kuplung alkatrészek, láncok, lánckerekek, teleszkóp alkatrészek, akkumulátorok.

A jótállási, illetve garanciális igény kizárható, ha a fogyasztó elmulasztotta a gyártó által előírt kötelező átvizsgálás és szerviz karbantartási kötelezettségét. 

Ami nem tartozik a garancia körébe:

  • defekt, külső és belső gumiköpeny sérülése
  • helytelen feszesség beállításból következő lánc elszakadás
  • törés, repedés, deformáció a külső elemeken, gázkaron, fékkaron, kapcsolókon
  • izzó kiégése
  • vezetékek elszakadása, kidörzsölése
  • biztosíték kiégése
  • beázásból adódó hibák, vezetékek, csatlakozók törése
  • akku szakszerűtlen töltése, tárolása, ebből fakadó mély kisülés,
  • festés kopása, horzsolása

 


Jótállás

Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.

Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

Garanciális ügyintézésre irányuló igényét kizárólag az erre biztosított online felületen fogadjuk el. Szóbeli, e-mail vagy telefonos bejelentést nem fogadunk el semmilyen körülmény között!

Társaságunk garanciát (jótállást) vállal az általa forgalmazott termékek hibájáért.
A garancia a vásárláskor kiállított jótállási jegyben meghatározott időre szól de kizárólag abban az esetben amennyiben a terméket a Kellhet.hu weboldal üzemeltetője a ROPAX s.r.o. társaság alkalmazottai szerelik össze.
A szakszerűtlen összeszerlésből eredő hibákra a jótállás nem vonatkozik.”

A szavatossági igény esetén történő eljárás

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.

A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).

A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 30 napon belül elvégezze.

Amennyiben a hibás darabot nem küldik vissza, nem áll módunkban alkatrészt vagy más egyéb garanciára vonatkozó cikket megküldeni.


Személyes adatok védelme:

Az Ön személyes adatainak védelme a ROPAX s.r.o. és partnerei számára kiemelt fontosságú. A weboldalunk használata közben szükséges, azonosításra alkalmas, személyes jellegű adatok begyűjtése és feldolgozása megfelel az érvényben lévő magyar adatvédelmi előírásoknak (1992. évi LXIII. törvény). Az Ön adatait bizalmasan kezeljük és harmadik fél számára nem továbbítjuk, kivéve, ha ez a szerződés teljesítéséhez elengedhetetlen (pl. futárszolgálat). Munkatársaink, partnereink és szolgáltatóink titoktartási kötelezettséggel tartoznak felénk.